Dirrick Gerritszstraat 18, 1135GX Edam
0633311163
info@gerritsencc.nl

Een nieuwe telefooncentrale?

Uw bereikbaarheid kan beter!

Een nieuwe telefooncentrale?

KPN heeft aangekondigd dat zij per september 2019 stoppen met de ISDN dienstverlening. ISDN is de verbinding tussen de telefooncentrale en het openbare telefonie netwerk, de lijnen naar buiten dus. Een groot aantal bedrijven hebben deze oude verbindingen nog. Andere zijn al overgestapt op de nieuwe SIP kanalen.

Kan de bestaande telefooncentrale de nieuwe SIP verbinding al aan, moet deze vernieuwd (upgrade) worden of is het een beter idee om een nieuwe telefooncentrale aan te schaffen?

Ik wil de aanschaf van een nieuwe telefonie omgeving vergelijken met het kopen van een pak. Je kan een pak kopen bij de C&A.

Een standaard pak voor een goede prijs. Geen toeters en bellen. Je zou dit kunnen vergelijken met telefonie uit de cloud, zoals KPN One. Veel IT bedrijven leveren, naast hun IT dienstverlening, telefonie. Je krijgt standaard telefonie voor een goede prijs.

Aan de andere kan heb je de gespecialiseerde telecom leveranciers. Deze leveren telefonie oplossingen met meer functionaliteit, zoals koppelingen met CRM pakketten, Zorg-systemen, uitgebreide callcenters enz. Zo uitgebreid dat je dit zou kunnen vergelijken met een Armani pak. Zo’n pak heeft meer uitstraling. Maar daar betaal je dan ook voor.

Koop je een C&A pak of koop je een Armani pak, of iets daar tussenin? Dat is afhankelijke van wat je er mee wilt bereiken. Ben je bouwvakker, maar moet je naar iets officieels. Dan ga je geen duur pak kopen. Sta je in the picture, dat moet alles op en top zijn.

Ik kan u adviseren wat u moet doen. Kan de huidige centrale nog gebruikt worden? Misschien zijn medewerkers anders gaan werken, meer mobieler. En willen deze onderweg of thuis bepalen wanneer deze bereikbaar zijn en wanneer niet. Ook dan is het misschien een idee om de centrale uit te breiden of te vervangen.

Graag om ik in contact met u om dit te bespreken.